Milyen körülmények között indult 1987-ben az Erasmus-program? Évente átlagosan hány hallgató és oktató vesz részt nemzetközi mobilitásban? Jellemzõen mit tartanak a külföldi tartózkodásuk legnagyobb hasznának a hazatérõ Erasmus-hallgatók? Milyen konkrét mobilitási lehetõségek állnak a magyar hallgatók és oktatók rendelkezésére? Mi minden szükséges egy sikeres pályázathoz? Hogyan lehet egy-egy külföldi utat úgy elõkészíteni, hogy az a lehetõ legkevesebb többletkiadással járjon?
Vágó Péter munkája a hallgatói és oktatói mobilitás különbözõ elméleti és gyakorlati kérdései iránt érdeklõdõk számára készült. A könyv elsõ része egy általános bevezetõ után a legjelentõsebb európai mobilitási program, az Erasmus magyar nyelven eddig megjelent legrészletesebb elemzését adja a Magyarországon is igen népszerû program napi szintû mûködésének, illetve az ezt befolyásoló körülményeknek az árnyalt bemutatásával, majd egy külön fejezet foglalkozik a hazai mobilitási helyzettel. A gyakorlati megközelítésû második rész ezután a szerzõ saját mobilitási tapasztalatai alapján megfogalmazott javaslatokkal kíván a különbözõ mobilitási lehetõségek iránt érdeklõdõ jövõbeli pályázók segítségére lenni.
|